vineri, 15 octombrie 2010

Andu găteşte pâinici aromate cu busuioc şi brânză














N-am ce să păţesc rău atunci când frământ aluatul pentru pâine! Muncesc şi mă joc în acelaşi timp! E o adevărată bucurie să pregăteşti pâinici şi colăcei... Numai că munca mea se opreşte înainte de a pune tăvile în cuptor. Ştiu că sunt mic şi de aceea nu am voie să folosesc focul, cuţitele sau alte obiecte ascuţite care m-ar putea răni. Aşa că le rog pe mami sau pe buni să-mi ducă munca la bun sfârşit, iar după ce scot pâinicile din cuptor - şi le lasă să se răcească puţin, ştiţi şi voi că nu-i bine să mănânci pâine fierbinte! - să-mi taie câte o felie, să gust de poftă.

Azi mă gândeam că n-ar fi rău dacă am face câteva pâinici, din acelea care-mi plac mie atât de mult. Aşa că am purces la treabă. Buni a cernut făina, mami a dat brânza prin răzătoare şi ne-am apucat de lucru. Şi pentru că, deşi sunt încă mic, pricep şi eu unele lucruri, buni mi-a explicat de ce e bine să consum brânzică. Pe lângă gustul bun, brânza este o sursă de vitamine, cum ar fi A, D, E, K şi mai ales, este bogată în calciu, atât de necesar oaselor mele, care cresc odată cu mine. Şi mai îmi place şi busuiocul, care o să fie şi el pus în pâinici. Am aflat cu ocazia aceasta că busuiocul conţine calciu, la fel ca şi brânza, dar mai conţine şi vitamina A, B6, fier, magneziu şi potasiu. El poate fi folosit şi atunci când avem febră sau gripă, când ne înţeapă ţânţarii sau alte insecte dar şi dacă ne facem vreo julitură alergând prea repede după mingi nărăvaşe.

După ce mi-a ţinut această mică lecţie, buni a început să frământe aluatul. Fireşte, mi-am băgat şi eu mânuţele, că altfel, cum aş mai putea să pretind că sunt Bebe-Chef! În scurt timp, toată casa mirosea a pâine caldă şi a busuioc aromat. Am aşteptat puţin ca buni să scoată din cuptor pâinicile şi să le înfăşoare în prosop, ca nu cumva să se întărească coaja şi să fie prea tare pentru dinţişorii mei. Apoi buni ne-a tăiat la fiecare câte o felie groasă şi ne-a dat să mâncăm aşa cum am vrut noi. Simplă sau cu lapte bătut alături. O minunăţie de pâinică ce poate fi servită oricând. La micul dejun cu puţin piure de morcovi şi mentă, la prânz acompaniind o supă sau o ciorbă sau seara, alături de un păhărel de iaurt.

Pâinici cu busuioc şi brânză

Ingrediente: un kilogram făină, 250 ml lapte dulce, 250 ml apă, 30 g drojdie, 200 g caş, 200 g brânză telemea, o linguriţă cu sare, două linguri cu busuioc verde tocat, două linguri cu ulei de măsline, un sfert de linguriţă cu piper, o ceapă mică albă, un ou, puţin zahăr tos.

Preparare: Într-un bol se pune drojdia împreună cu laptele călduţ şi zahărul tos. Se amestecă, se adaugă făină cât să rezulte un aluat curgător şi se lasă să dospească la cald zece minute. Restul de făină se cerne într-un bol, se toarnă drojdia dospită în mijloc, apa călduţă, uleiul de măsline şi se adaugă sarea şi piperul. Ceapa se curăţă de foi, se spală, se toacă mărunt şi se pune pste celelalte ingrediente împreună cu busuiocul tocat. Se adaugă caşul dat pe răzătoare şi brânza telemea sfărâmată. Se frământă totul până se obţine un aluat care nu se lipeşte, se acoperă cu un şervet şi se lasă să crească până îşi dublează volumul. Se împarte apoi în bucăţi potrivit de mari, li se dă formă de pâinici sau baghete, se aşează într-o tavă presărată cu făină, se crestează din loc în loc cu un cuţit şi se lasă să mai crească zece minute. Se ung cu ou bătut, se introduc în cuptorul încins şi se coc la foc potrivit 30 de minute sau până când au devenit aurii.

Autor articol: Andu/ Bebe Chef

Autor fotografii: Victor Stroe/ Jurnalul National

Articol aparut in Jurnalul National

http://www.jurnalul.ro/stire-jurnalul/andu-gateste-painici-aromate-cu-busuioc-si-branza-547203.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu