marți, 23 iulie 2013

O mână de ajutor pentru copiii cu autism

     Până acum ceva vreme, nu pot spune că m-a interesat fix acest subiect. Ştiam despre ce este vorba, trecusem "ca raţa prin baltă" în facultate peste acest subiect...nu de alta, dar nu studiam prea mult un anume comportament sau deficienţă, dar ...cam atât. 
De ceva vreme însă, lucrurile s-au schimbat. Am fost informată asupra a diverse lucruri, am fost rugată să scriu şi să împărtăşesc lucrurile pe care le aflu despre autism. 

     Săptămâna trecută am lucrat pentru prima dată cu copiii cu autism. A fost foarte obositor, dar nu din cauza lor. Eram stresată că nu voi fi la înălţimea aşteptărilor, a părinţilor sau copiilor. Dar totul a fost ok, ne-am simţit bine împreună, am creat împreună, ne-am jucat şi ne-am împrietenit. Au fost cu toţii încântaţi de ce a ieşit, deopotrivă copii şi părinţi. Acum, lucrând cot la cot cu terapeuţii care-i ajută să păşească practic în viaţă, să descopere ceea ce ar trebui să ştie fiecare copil, înţeleg că este dificil. Dar în acelaşi timp, înţeleg şi simt câtă bucurie există atunci când un copil cu autism învaţă un lucru, îl recunoaşte, vorbeşte despre el. Atunci când trăieşte cu adevărat. 
Nu trebuie să stigmatizăm aceşti copii, trebuie doar să devenim mai toleranţi, mai înţelegători. Trebuie să învăţăm şi să ne dăm seama că sunt oameni ca şi noi, că au mici deficienţe, dar că luptă enorm pentru a le depăşi. Chiar mai mult decât ar lupta un om normal în alte cazuri.

Haideţi să fim ceea ce Dumnezeu a vrut să fim: OAMENI! 
Haideţi să îi ajutăm cum putem, cu o privire, cu un accept în grădiniţe sau şcoli, cu donaţii sau redirecţionări de  2% sau 20% impozit pe venit. Căci pentru un copil cu autism banii înseamnă circa 50% din ceea ce îl ajută în viaţă. Fără bani, nu poate face tratamente, terapie. Fără terapie...nu avansează în viaţă, este pierdut pentru societate.
Haideţi să îi ajutăm oferindu-le ceea ce ei şi părinţii îşi doresc cel mai mult: O VIAŢĂ NORMALĂ.

Voi începe să postez, de câte ori am ocazia şi timpul necesar, informaţii referitoare la autism. Vor fi ştiri, articole, fotografii...tot ceea ce persoanele implicate în a ajuta aceşti copii vor binevoi a-mi transmite. 

Niciun comentariu: