miercuri, 16 iunie 2010

Andu azi găteşte budincă de orez cu mere parfumate




















Am ieşit dis-de-dimineaţă cu mami la plimbare, ca nu cumva razele Soarelui să devină puternice şi să mă bronzez prea tare. M-am dat în leagăn, am stat pe bancă în parc şi am ascultat păsărelele cum ciripeau voioase. M-am plimbat cu picioruşele goale prin iarbă şi am mângâiat floricelele, căci îmi sunt foarte dragi. Pe drum mă gândeam că aş avea poftă de ceva, dar nu îmi dădeam seama de ce anume. M-am gândit şi m-am tot gândit ce aş mai putea prepara.

O supică? Am făcut data trecută. O tocăniţă de pui? Nu... parcă totuşi aş mânca ceva dulce. Buni parcă mi-a citit gândurile. Când am ajuns acasă, încă de la uşă m-a întâmpinat un parfum de vanilie şi scorţişoară. Mere coapte şi orez cu lapte. Foarte bune pentru mine, dar parcă totuşi prea comune. Aşa că i-am propus ceva bunicii. Să preparăm un dulce nou, punând totul în castron, mai adăugând şi-un ou. Buni m-a ajutat cu drag. A uns tava cu unt, a turnat amestecul şi a nivelat frumos, să nu rămână nici un deluşor.

Şi stam şi stam, păzeam cuptorul pe rând. Din când în când ne învăluia un miros de-ţi venea să plângi. De ce? De bucurie şi de poftă, de ce altfel? Şi buni a încercat dacă este gata budinca, a scos-o pe un tocător şi a lăsat-o să se răcească puţin. Apoi ne-a pus la toţi în farfurii, presărând şi puţină scorţişoară. Îmi place buni a mea, că mă ascultă mereu şi facem numai lucruri gustoase împreună.


Budincă de orez cu mere

Ingrediente:
200 g orez, 500 ml apă, 500 ml lapte dulce, 100 g zahăr brun, o lingură cu miere, 100 g unt, o linguriţă cu pudră de scorţişoară, două ouă, 100 g miez de nucă, un vârf de linguriţă cu sare, două pliculeţe zahăr vanilinat, baton de vanilie.
Preparare: Merele se spală, se scurg de apă şi se înfăşoară fiecare în hârtie de copt prăjituri. Se introduc în cuptorul încins şi se coc la foc mediu circa 20 de minute. Într-o oală se fierbe orezul pe jumătate în apă apoi se adaugă şi laptele dulce fierbinte. Se presară sarea şi puţină scorţişoară, zahărul tos şi se lasă să fiarbă. Când orezul s-a înmuiat se ia de pe foc şi se lasă să se răcească. Într-un bol se pun orezul rece şi ouăle şi se amestecă. Se unge o formă cu unt, se toarnă o parte din orez, se pun la mijloc merele coapte pasate amestecate cu restul de scorţişoară, mierea şi zahărul vanilinat şi deasupra restul de orez. Se nivelează cu o lingură, se pun din loc în loc bucăţele de unt, se introduce tava în cuptorul încins şi se coace la foc potrivit 25-30 de minute sau până când devine aurie la suprafaţă.
Bunica ne dă un sfat: ca să fie mai parfumată budinca, putem înlocui zahărul vanilinat cu un baton de vanilie pe care îl crestăm pe mijloc şi-l punem la fiert în lapte cu tot cu seminţe.


Articol publicat in Jurnalul National: http://www.jurnalul.ro/stire-jurnalul/andu-azi-gateste-budinca-de-orez-cu-mere-parfumate-546477.html
Autor: Andu/ Bebe Chef
Foto: Victor Stroe/Jurnalul Foto

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu